Leheloend

esmaspäev, 21. oktoober 2013

19. oktoobri ilmavaatluspäev Simunas

19. oktoobril saabusid suuremad pilved põhja poolt, mis tõid kaasa mitut liiki sademeid, nagu lumekruube ja lörtsi.
     Hommikul kattis maapinda valge lumevaip, mis oli öösel maha sadanud.
         Esimest rünksajupilve märkasin kella 11:08 paiku, mis jõudis meieni alles 15 minutit hiljem. Kella 12:35 paiku nägin ma juba uut rünksajupilve, mis osaliselt jõudis Simuna, kuid suuremad sajuhood jäid siiski Väike-Maarja ja Laekvere lähedusse. Peale teise rünksajupilve möödumist oli ilm muutund pisut rahulikumaks ja tuule vaiksemaks. Mina jalutasin õues ringi ja nautisin mõnusat sügisilma, kuni ootamatult vaatasin ma taeva poole ja nägin võimsat rünksajupilve, mis liikus minu suunas. Järjekordselt lähenes pilv põhja poolt. Ma haarasin taskust enda fotokaamera ja videokaamera, et seda kaunist vaatepilti jäädvustada. Kui fotod olid olemas, siis kiirustasin kodu poole ja võtsin enda jalgratta millega otsustasin vändata pisut kaugemale, kuna mul oli paremat ja avaramat vaadet vaja, et rünksajupilve filmida. Möödus minuteid, kuni jõudsingi sobivasse sihtpunkti, kus mul õnnestuski seda kaunist ja võimast pilve jäädvustada. Oktoobrikuus ei ole mina ealeski nii võimsaid rünksajupilvi kohanud.


Valge lumevaip Simuna maapinnal (1. foto on pildistatud kell 8:25)

2. foto on jäädvustatud kell 8:26



Esimene rünksajupilv (1. foto pildistatud kell 11:08)

2. foto on pildistatud kell 11:09

3. foto on pildistatud kell 11:14

4. foto on jäädvustatud kell 11:20 (pilv jõudis Simuna)




Teine põneva välimusega rünksajupilv (fotod on pildisatud kell 12:35)




Kolmas ja kõige võimsam rünksajupilv (1. foto on pildistatud kell 15:15

2. foto on jäädvustatud kell 15:16

3. foto on pildistatud kell 15:17

4. foto on pildistatud kell 15:38

5. foto on pildistatud kell 15:44

6. foto on pildistatud kell 15:47

7. foto on pildistatud kell 15:48

 8. foto on pildistatud kell 15:48

9. foto on pildistatud kell 15:52

10. foto on pildistatud kell 15:52

11. foto on pildistatud kell 15:53


Veel fotosid sademetest, mis mul õnnestus jäädvustatud 19. oktoobril Simunas






1 kommentaar:

  1. Uskumatult hea keelekasutus ja head pildid. Rahet siiski ei tulnud, vaid lumekruupe.

    VastaKustuta