Leheloend

teisipäev, 10. juuni 2014

Intensiivne rahesadu Jõgeval 5.mail

Kui esmaspäeva hommik (05.05.2014) tõi mitmele pool Eestis kaasa lumasaju, siis Jõgeva elanikud olid pärastlõunal tunnistajaks tihedale rahele.
Pärastlõunal märkasime klassivennaga põhja poolt lähenevat rünksajupilve, mille alumises osas paistsid vinged sajujooned. Pilve vaadates mõtlesin mina, et sademete liigiks on seal tõenäoliselt vihm. Üritasin enda klassivenda veenda, et ta vaatleks seda võimsat pilve koos minuga ja lõpuks mul õnnestuski talle auk pähe rääkida. Möödusid minutid ning pilv jõudis üha lähemale, taevas muutus ootamatult süngeks ja tuul tugevnes.
Tegemist oli pagituulega, mis kaasnes rünksajupilve saabumisega. Nähtavus halvenes nii kiiresti, et metsatukk, mis meie silmapiiril paistis, kadus meie silmist mõnekümne sekundiga, sest sadu oli üpris intensiivne. Järsku hakkas põld krõbisema ja sadama hakkas rahet. Ei uskunud mina, et rohkelt rahet hakkab sadama, arvasin, et ainult hoovihma tuleb. Rahesadu muudkui tihenes ja tihenes, põllud muutusid minutitega valgeks, rohelus maapinnal vaikselt kadus ja see asendus valge rahevaibaga.
Nii palju võin öelda, et raheteradega polnud mõnus vastu nägu saada, aga see käib paraku ühe korraliku ilmavaatleja hobi/töö juurde, vähemalt mina arvan nii! Umbes kaheksa minuti pärast oli rahesadu lõppenud ja meie ees avanes uskumatu vaatepilt, kirjeldamatu lihtsalt. See on hetkel üks kõige tugevamaid rahesadusid, milles mina olen olnud. Võib-olla mõne jaoks on see päris tavaline vaatepilt, aga mina väidan vastupidist!
 

 







 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar